2015. május 29., péntek

Joe folytatása avagy Szemfényvesztés

Elkezdtem, abbahagytam...
Elkezdtem, abbahagytam...
Aztán újra elkezdtem.
Joe folytatása azonban sok sebből vérzett, elvégre az elsőnek írt változat végén Joe meghal. 
Ezzel csupán annyi volt a gond, hogy így vége is szakadna Joe történeteinek.
Újra át kellett gondolni. 
A kor csodálatos és tele van lehetőségekkel, amik arra várnak, hogy megtaláljam és kellőképpen beleszőjem a félkarú ember történetébe.

Tehát, ami történt, avagy ötleteim kicsiny, de annál fontosabb részletei:

Az egyik helyszín (régóta fájt erre a fogam, hogy egy regény nagy része itt játszódjon) pedig a következő lett:


A XX. század elején, úgy tudom majdnem a hatvanas évekig, Amerikában turnéztak úgy nevezett Freak Show-k, azaz szörnyszületteket (én inkább úgy mondanám valamilyen testi elváltozással élő embereket) mutattak. A jó nép pedig imádta!
Természetesen simán választhattam volna normális cirkuszt, de miért ne aknázhatnám ki a Freak Showt? Most kissé furcsán hangzik, de annak idején teljesen természetes volt.

De haladjunk tovább, az első rész végén (apropó SPOILER) elválunk Carson Levintől és nem tudjuk, hogy mi lesz vele. Teljes bizonytalanságban hagytuk ott a kórházban.
Vajon mi történik vele?
Mennyire tudja az emberi lelket kettéhasítani pár hét a gengszterek világában?


Talán még is van segítség:


De, hogy ki is ő, ez legyen még titok... Lehet, hogy ennek a főszereplőnek a bevitelével kissé átalakul Joe világa, de éppen ez a cél, bemutatni, hogy Hook City és Selkie (a szomszédos város) lakói mennyire romlottak, és lassan miért folyik vér a folyóban víz helyett?
Sose feledjük, hogy a bűn városáról/városairól van szó, ahol nem átlagemberek élik normális, rutin életüket. 
Romlottak, erkölcstelenek, gonoszak.
Ezért is lesz fontos a fenti szereplő. 

A Szemfényvesztés története nem teljesen az, aminek látszik.
Remélhetően méltó folytatása lesz az első résznek. (Titkon azt remélem, hogy jobb.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése